T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / GÜNGÖREN - 50. Yıl Ahmet Merter İlkokulu

Haberler

Mrt

Velilerimize her hafta sonu faydalı bilgiler sunmayı amaçlamaktayız.

Çocuk, anne, baba, öğretmen ve okul iletişimleri, çocuk gelişimleri üzerine yer alacak çalışmaları özenle okumanız ve faydalı olması dileğiyle...

Bu haftasonu için yazımız Psikoloji Ağı web sitesinden alıntı. Web Sitesinden alıntıladığımız bu yazıyı okulumuz web sayfasında yayınlanmasına izin verdiği için Klinik Psikolog Berker A. GONCA'ya teşekkür ederiz.

Haber: Hümeyra GONCA (Sınıf Öğretmeni)

Mrt

Velilerimize her hafta sonu faydalı bilgiler sunmayı amaçlamaktayız.

Çocuk, anne, baba, öğretmen ve okul iletişimleri, çocuk gelişimleri üzerine yer alacak çalışmaları özenle okumanız ve faydalı olması dileğiyle...

Bu haftasonu için yazımız okulumuz rehber öğretmeni Nuran SARIKAYA'dan. Kendisine teşekkür ederiz.

Mrt

Velilerimize her hafta sonu faydalı bilgiler sunmayı amaçlamaktayız.

Çocuk, anne, baba, öğretmen ve okul iletişimleri, çocuk gelişimleri üzerine yer alacak çalışmaları özenle okumanız ve faydalı olması dileğiyle...

Bu haftaki yazımız e-psikiyatri.com web sitesinden alıntı. Web Sitesinden alıntıladığımız bu yazının okulumuz web sayfasında yayınlanmasına izin verdiği için .e-psikiyatri.com web sitesi ekibine teşekkür ederiz.

 

Mrt

Velilerimize her hafta sonu faydalı bilgiler sunmayı amaçlamaktayız.

Çocuk, anne, baba, öğretmen ve okul iletişimleri, çocuk gelişimleri üzerine yer alacak çalışmaları özenle okumanız ve faydalı olması dileğiyle...

Bu pazar günü için yazımız CocukluDunya web sitesinden alıntı. Web Sitesinden alıntıladığımız bu yazının okulumuz web sayfasında yayınlanmasına izin verdiği için CocukluDunya Web Sitesine teşekkür ederiz.

Şbt

Velilerimize her hafta sonu faydalı bilgiler sunmayı amaçlamaktayız.

Çocuk, anne, baba, öğretmen ve okul iletişimleri, çocuk gelişimleri üzerine yer alacak çalışmaları özenle okumanız ve faydalı olması dileğiyle...

Bu haftaki yazımız Eğitim Uzmanı Hurşit EKİNCİ web sitesinden alıntı. Web Sitesinden alıntıladığımız bu yazının okulumuz web sayfasında yayınlanmasına izin verdiği için Hurşit EKİNCİ hocamıza teşekkür ederiz.

Şbt

İngilizce öğretmenlerimizden Fatma Şahin'in yürüttüğü eTwinning projelerimizden ENGWEB adlı projemizde 4. sınıf öğrencilerimiz İngilizce dersi ile ilgili çalışmalarına devam ediyorlar.

Şbt

Şbt

Değerler, ideal davranış biçimleri veya hayat amaçları hakkındaki inançlarımız, davranışlarımıza yön gösteren ölçülerdir. En önemli toplumsal değerlerin başında saygı, sevgi ve sorumluluk gelir. Değerlerin değişik toplumlarda değişik şekiller alması ve farklı olarak değerlendirilmesi de onların sonradan öğrenilmiş olduğunu gösterir. Biz de projemizde öğrencilerimizle çeşitli etkinliklerle Web2 araçlarını kullanarak değerlerimizi öğreneceğiz.

Projemiz başlangıcında 42 öğretmen ve 211 öğrencinin katılımıyla yapılan anketin sonucunda; değerler eğitimi kapsamında

 *Saygı

 *Empati

 *Yardımlaşma

 *Hoşgörü

 *Sorumluluk

gibi değerlerin eksikliğinin hissedildiği belirlenmiştir. Projemiz boyunca aylık olarak bu değerler ışığında çalışmalarımızı yürüteceğiz.

Haber: Fatma ŞAHİN (İngilizce Öğretmeni)

Şbt

e-Twinning Faaliyeti Nedir?

Avrupa komisyonu Eğitim, Görsel, İşitsel ve kültür Yürütme Ajansı tarafından Erasmus+programı kapsamında finanse edilen, Avrupa okul ağı konsorsiyumu organizasyonunda 36 Avrupa ülkesi ve Avrupa dışı ülke, eğitim bakanlıkları ve veya ulusal ajans tarafından yürütülen bir faaliyettir.

Türkiye'de e-Twinning faaliyeti; Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü bünyesinde kurulmuş olan e-Twinning Türkiye Ulusal Destek Servisi tarafından yürütülmektedir.

Öğrenci ve öğretmenlerin bilişim etiği çerçevesinde, bilişim teknolojilerini verimli ve amaca yönelik kullanmaları, becerilerini arttırarak, öğretim- yöntem ve tekniklerinde değişim sağlayarak, işbirliği içinde kültürler arası diyalogun güçlenmesine olanak sağlar.

Ulusal Kalite Etiketi

e-Twinning Kalite Etiketleri, çok iyi niteliklere sahip eTwinning projeleri düzenleyen öğretmenlere verilmektedir. Bu etiketler, projenin belirli bir ulusal standarta ve Avrupa standartına ulaştığını belirtmektedir.

Okulumuz e-Twinning faaliyetlerinde başarılarından dolayı Ulusal Kalite Etiketi almıştır.

e-Twinning Proje Yürütücüleri

Fatma ŞAHİN

Emine Nazlı AKSU

Ock

Beynin çalışması konusunda yapılan önemli araştırmaların sonuçları bir hayli endişe verici. İnsanların büyük bir bölümü beyin potansiyelinin ancak küçük bir yüzdelik dilimini kullanabiliyor. Kullanılmayan hücreler 6, 7 ay gibi kısa bir sürede ölüyor.

Prof. Gardner, her insanda değişik değişik yeteneklerin olduğunu, ancak bunların ortaya çıkabilmesi için eğitimin temel şart olduğunu belirtir. Prof. Gardner, satrancın kişilerin yeteneklerini tespit etme noktasında son derece önemli bir araç olduğunu seminerlerinde ve kitaplarında sıklıkla vurgular.

Satrancın faydaları;

·         Öngörü gelişimi sağlar.

·         Fotografik hafızayı geliştirir.

·         Uzamsal bakış açısı kazanılması adına en önemli destektir.

·         Başarının tesadüf olmadığını öğretir.

·         Dikkatini belli bir noktaya kendi isteğiyle yöneltir.

·         Beynin iki tarafının da çalışmasına yardımcı olur.

·         Yaratıcı, üretken ve çalışkan kılar.

·         İnsanlara karşı saygılı ve anlayışlı olunmasına yardımcı olur.

·         Mücadele gücünü artırır, dostça rekabet duygusunu kazanmayı öğretir.

·         Alzheimer hastalığını önlemeye yardımcı olur.

·         Kişiliği ve karakteri olumlu yönde etkiler.

·         Yenilgiler karşısında direnmeyi öğretir.

·         Başarılardan haz alarak, daha da başarılı olmaya yönlendirir.

·         Satrançta başarılı çocuklar derslerinde de başarılı olmaya çok yakındır.

·         Analitik yeteneği artırır ve problem çözebilme becerilerini geliştirir.

·         Planlı hareket etmenin önemini öğretir.

·         Doğru ve çabuk düşünebilmeye yardım eder.

·         Sporcu disiplini, bakış açısı ve felsefesi kazandırır.

·         Kendine güven duygusu aşılar.

·         Ezberci zihniyetten arındırır. Sorgulama ve düşünme gerektiren bir zemin hazırlar.

·         Sosyalleşmeye yardımcı olur.

Ock

Robotik Kodlama

Makine ve kontrol sistemlerini, bilgisayar, elektronik ve uzay bilimlerinin tümünü kapsayan bir ortak çalışma alanıdır. Mekanizmaların tasarımı, kontrol edilebilmeleri için yapılarına elektronik donanımların eklenmesi, dijital ortamda kontrollerinin sağlanması ve belirli ortamlarda belirli koşullara göre çalışmaları baz alındığında bu alan makine, mekatronik, bilgisayar, yazılım, kontrol ve otomasyon, uzay ve havacılık, elektrik-elektronik gibi birçok mühendislik disiplinini bir arada toplamaktadır

Üretimde robot teknolojisi uzun yıllardır kullanılmaktadır. Endüstri 4.0 ile birlikte yapay zekaya sahip robotlar, yaptığı işlerden veri toplayarak analiz edebilecek, bu analizler sayesinde iş süreçlerini yeniden düzenleyebilecek, ortaya çıkan veya çıkması muhtemel sorunlara karşı çözüm üretebilecek ve optimizasyon yapabilecektir.

Ock

Okulumuz hakkında olumlu - olumsuz görüş ve önerilerinizi bekliyoruz.

May

Learn With Songs Enjoy With Web 2.0 eTwinning Projesi kapsamında, tüm öğrencilerimizde birlikte şarkılar söyleyerek dans ettik.

Şbt

Projemiz Ilkokul 2,3, ve 4. sinif öğrencilerinin okulda ogrendikleri İngilizce kelime ve cumle yapılarını drama, oyun, sarki ve web2.0 araçları yolu ile evde anne ve babalarına öğretmelerini ve ailece projemizin başında belirlenen bir web2.0 aracını kullanarak oyun hazırlamalarını amaçlamaktadır . Projemiz Eylül ayında başlayıp Haziran ayında bitecektir.Projemiz  kapsamında  öğrencilerimiz  aileleriyle birlikte İngilizce tanışma diyalog videoları çektiler.Learning  apps ve cram  web2  araclarıyla oyun hazırladılar.Yeni yıl kartları hazırlayarak Bursa'daki proje partner arkadaşlarıyla yeni yıl dileklerini paylaştılar.